fredag 23. november 2012

En merkelig nøling

Jeg har vært klar lenge: Kvitteringer for fire måneders bruk av felleskontoen er samla.

Men noe holder meg tilbake. Jeg veit ikke helt hva det er.

Kanskje er det at vi tross alt bruker mye penger på mat, og at noe av det er det gode grunner til og noen ting ikke? Kanskje er det et ubehag ved tanken på hva jeg vil finne, rett og slett? Kanskje, kanskje. Kanskje er det størrelsen på jobben jeg har foran meg? Jeg mistenker at den er formidabel, men det skulle være overkommelig om jeg bare deler den opp i passelig store biter. Kanskje det er det at denne jobben ikke er tidsbestemt, mens jeg veit at jeg har andre ting som må gjøres, som har en tidsfrist? 

Jeg veit ikke. Jeg har vært klar lenge, men noe holder meg tilbake.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar