mandag 30. juli 2012

Det Store Bankbyttet

Etter at det blei åpenbart at det var til de grader lønnsomt å bytte bank, fant jeg ut at jeg skulle gjøre akkurat det. Jeg likte banken jeg var i fra før godt, så det var litt trist, men når jeg brukte over en tredjedel av mitt disponible budsjett per begynnelsen av prosjektet (nå en tiendedel - forbedringene merkes godt!) på bankgebyrer, så måtte det rett og slett til.

Selve bankbyttet tok enda kortere tid enn forventa:

- Research: Under 1/2 time. Det trengtes ikke mer.
- Hente ting på postkontoret: 5 minutter, men jeg hadde et ærend der allerede. 
- Opprette fire konti tilsvarende de jeg hadde i forrige bank: under 15 minutter.  
- Lese gjennom ymse avtaler: 1/2 time. Kan nok ofte sløyfes i Norge, men jeg foretrekker å gjøre det likevel.
- Sette opp overføringer, avtalegiroer og  tilsvarende de jeg hadde i forrige bank: Under 1 time.
- Maile et par folk med de nye kontonumrene: Under 5 minutter.
- Overføre penger fra gammel til ny bank: Under 5 minutter.

Under to og en halv time, altså. I tillegg kommer jeg sikkert til å gå innom den gamle nettbanken nå og da. God timebetaling. Lite jobb. Kan gjøres hjemmefra. Suksess!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar